سوال دارید؟

09112719767

آدرس ما

گلستان، گرگان، امیر آباد

بازدید دکتر ستاری معاون علمی ریاست جمهوری از شرکت دانش بنیان زیست فرایند تولید پایدار

دسته بندی پروژه ها

گلستان، گرگان

09112719767

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 14

بازدید دکتر ستاری معاون علمی ریاست جمهوری از شرکت دانش بنیان زیست فرایند تولید پایدار
307
مهر 20, 1397
مدیر سایت

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، (شرکت زیست فرآیند تولید پایدار)در این برنامه که به همراه معاون استاندار و ریاست پارک علم و فناوری استان انجام شد از فعالیت های شرکت دانش بنیان زیست فرایند تولید پایدار مستقر در پارک علم و فناوری استان بازدید بعمل آمد و با توضیحات دکتر حسن مختارپور عضو هیات علمی این مرکز، ایشان از نزدیک در جریان فعالیت های این شرکت قرار گرفتند.

دکتر ستاری پس از این دیدار در گفتگو با سیمای استان اظهار داشت: بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان فعال کشور به صورت مستمر از ۱۳۰ قلم حمایت دولت برای رونق و گسترش تولید و درآمد بهره مند هستند.

شرکت زیست فرآیند تولید پایدار

وی بیان کرد: یکی از برنامه های جدی دولت در کمک به این شرکت ها، تلاش برای جذب سرمایه گذاران با هدف به ثمر نشستن ایده های خلاقانه و نوآورانه این بخش ها است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به گرانی مواد اولیه و تاثیر آن بر آینده شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: اگر چه خرید مواد اولیه برای این شرکت ها سخت شده، اما به موازات آن قیمت نهایی محصول تولیدی نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته و صاحبان این صنایع نباید نگران بازارهای مصرف داخلی و خارجی باشند.

دکتر ستاری در مورد شرایط شرکت های دانش بنیان گلستان اظهارداشت: با حمایت مسوولان استان شرایط این شرکت ها مطلوب و گلستان در ردیف استان های پیشرو کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: با این وجود، هنوز شرکت های دانش بنیان گلستان تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داشته و می توانند با بهره گیری از امکانات مناسب مستقر در استان خود را به استانداردهای موجود نزدیک کنند.

شرکت زیست فرآیند تولید پایدار
معاون رییس جمهوری، برخورداری از نیروی انسانی تحصیل کرده و توانمند را یکی از ویژگی های شرکت های دانش بنیان پیشرو دانست و گفت: هر چقدر این گونه شرکت ها بر استفاده مستمر از نیروهای انسانی کارآمد تاکید و اصرار کنند، پیشرفت بیشتری در انتظار آنان و محصولات تولیدی آنها خواهد بود.

ستاری، همچنین بر تلاش فعالان حوزه تولید کشور برای به خدمت گرفتن دانش های نو و روزآمد تاکید کرد و افزود: برخی سرمایه گذاران به جای به خدمت گرفتن دانش جدید با وارد کردن دستگاه، اقدام به راه اندازی کارخانه می کنند و پس از چند سال و ناتوانی از به روز رسانی تجهیزات از ادامه حرکت برای تولید محصول و برخورداری از توان رقابت در بازار بازمی مانند.

وی اظهار داشت: اولویت فعالیت در تولید باید به خدمت گرفتن صنعت همراه با علم و فناوری های نو باشد تا به روز رسانی خط تولید و گسترش اقدامات بدون اتکا به خارجی ها امکان پذیر شود.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری محور اقتصاد گلستان را بر پایه محصولات کشاورزی بیان کرد و گفت: در این بخش فعالیت استارت آپ های محلی و استانی فرصت بی نظیری در حذف واسطه های غیرضرور فراهم کرده است.

دکتر ستاری همچنین اظهار داشت: استارت آپ ها (کسب و کار برپایه فناوری) مانند شرکت زیست فرآیند تولید پایدار با حذف واسطه های غیرضرور، ارزش آفرینی محصولات باغی و زراعی را در استان دنبال کنند که هم به باغدار و زارع به عنوان تولید کننده سود برسد و جوانان فعال در حوزه کسب و کارهای دانش بنیان و مصرف کنندگان نیزاز مزایای آن بهره مند شوند.

وی در مورد حذف واسطه گری با استفاده از فرصت های پیش رو در بخش آی تی ادامه داد: در زمینه حمل بار درکشور دغدغه های بسیاری داریم، در یک بررسی اجمالی مشخص شد که بین بار و راننده کامیون ۱۱ واسطه ایفای نقش می کنند که طبق برآوردها تا ۶۰درصد قیمت تمام شده کالا را افزایش می دهد، اما با توسعه استارت آپ های خدماتی در حوزه حمل بار این مساله قابل رفع بوده و اقدامات خوبی را در این حوزه شروع کرده ایم.

شایان ذکر است این شرکت فعالیت خود را از مهر ماه ۱۳۹۳ در استان شروع کرده است. اعضای اصلی شرکت متشکل از تعدادی از اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع گرگان می باشند. این شرکت در حال حاضر دارای ۵ محصول دانش بنیان در رابطه با ارقام مختلف گندم و دو محصول دانش بنیان کشت بافتی گیاه پالونیا و زیتون است پروتکل محصولات کشت بافتی حاصل تلاش بخش تحقیق و توسعه شرکت می باشد.

شرکت زیست فرآیند تولید پایدار در دو سال متوالی ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ بعنوان فناور برتر استان بوده و سالانه بیش از ۳۰۰۰ تن بذر گندم در طبقات مختلف بذری تولید می نماید. دکتر ستاری بعد از شنیدن توضیحات مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت قول مساعدت مالی برای توسعه فعالیت های شرکت را داده و دستور لازم را صادر کردند

 

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.