سوال دارید؟

09112719767

آدرس ما

گلستان، گرگان، امیر آباد

آموزش روش های کشت بذر پالونیا فورتونی

دسته بندی پروژه ها

گلستان، گرگان

09112719767

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 14

آموزش روش های کشت بذر پالونیا فورتونی
806
اسفند 5, 1397
مدیر سایت

روش های کشت پالونیا

کشت پالونیا، بذرهای پالونیا بسیار سبک و کوچک هستند، در نتیجه برای کاشت نیاز به مراقبت زیادی دارند، کاشت بذر رایج ترین راه برای تکثیر پالونیا می باشد و کاشت آن خیلی مشکل نیست، بذرهای تازه سبز شده به سرعت رشد می کنند. بهترین زمان برای کاشت بذر پالونیا بهار بعد از رفع سرما تا اواسط تابستان می باشد که بالاترین درصد موفقیت را به دلیل دمای مطلوب در این فصل دارد البته در زمستان نیز در شرایط ایده آل و در گلخانه می توان اقدام به کاشت نمود.

ویژگی بذرهای پالونیا

بذرهای پالونیا قبل از کاشت باید خواب شکنی (سرما دهی) شوند در غیر این صورت از جوانه زنی خبری نیست یا بذرها به کندی و نا منظم و با درصد پایین جوانه می زنند، بذر های موجود در فروشگاه سرما دیده و آماده کاشت هستند ولی شدیداً توصیه می شود قبل از کاشت به مدت دو هفته بذرها را داخل یخچال قرار دهید و سپس اقدام به کاشت بذرها نمایید، گاهی تا مدت ها خواب بذرها شکسته نمی شود، محققان معمولاً برای اطمینان از آماده شدن بذرها برای کاشت آنها را به مدت ۵ ماه در دمای زیر ۵ درجه نگهداری می کنند.

بذرها را ۲۴ ساعت قبل از کاشت در آب ولرم خیس کنید تا آب به زیر پوسته آن برود، بذر ها سبک است و بر روی آب می ماند بذرها به قدری در آب خیس بخورد تا مطمئن شوید آب به زیر پوسته آنها نفوذ کرده است.

انتخاب خاک:

بهترین ترکیب خاک برای کاشت بذر پالونیا بر طبق تجربه به صورت زیر می باشد:

پرلیت دانه ریز ۲۰ درصد، کوکوپیت خرد شده ۲۰ درصد، کمپوست و ماسه استریل ۳۰ درصد و پیت ماس ۳۰ درصد و ترکیب ذکر شده  را با یکدیگر مخلوط کنید تا یکنواخت شود.

 

کشت بذر پالونیا, روش های کشت بذر پالونیا, پرورش بذر پالونیا, خرید نهال پالونیا, فروش نهال پالونیا به صورت عمده, فروش نهال پالونیا , خرید نهال درجه یک پالونیا
کشت بذر پالونیا, روش های کشت بذر پالونیا, پرورش بذر پالونیا, خرید نهال پالونیا, فروش نهال پالونیا به صورت عمده, فروش نهال پالونیا , خرید نهال درجه یک پالونیا

 

 

3 پاسخ به “آموزش روش های کشت بذر پالونیا فورتونی”

  1. بسیار عالی. فقط برگهاشون چرا پژمرده هستن و اینکه چند ماهه هستن درخت ها

  2. سلام
    من در زمینه تولید محتوی ، بازاریابی و تبلیغات اینترنتی فعالیت می کنم
    همیشه
    یادتون باشه که یکی از عوامل مهمی که باعث میشه مطالب سایتتون زیاد بازدید بشه عنوان مطالبتونه
    اگه عنوان مطالبتون خوب و جذاب باشه قطعا روی لینک سایتتون بیشتر کلیک میکنن و درنتیجه اعتبار بیشتری پیش گوگل پیدا می کنین و طبعا گوگل هم شما رو به خیلیای دیگه معرفی میکنه
    ولی فکر کردن در مورد ساختن یه عنوان خوب و موثر وقت زیادی رو از آدم میگیره و کار خیلی ساده ای نیست
    حتما یه نگاهی بهش بندازید ضرر نمیکنین

  3. سلام.یکی دوتا گیاه تو باغچه کوچک خونه ما سبز شده بودند که به سرعت رشد کردند و الان دوتا درخت تقریبآ هفت متری داریم .با اینکه خود بنده چوب فروش هستم و تو زمینه های مختلف حتی مزرعه داری و زراعت چوب صنوبر فعالیت دارم .این درختان را نمیشناسم .درختی شبیه به پالونیا هستند ولی برگ ها و شاخه های متفاوتی دارند .شاخه ها مثل نخل خرما از دوطرف برگ به موازی همدیگر دارند .هیچ میوه ای یا بذری تاحالا که نداشته اند .در ضمن طی سه سال هفت متر رشد کردند ساقه تبدیل به یک تنه چوبی صاف شده و هرساله خود بخود شاخه های پایین تر خشک میشن و هرس میشه فقط قسمت بالای درخت شاخ و برگ داره .قطر این درخت ها الان حدود ۸تا ۱۰سانت میشه .کسی این درخت را میشناسه؟